Forum Naruto CCG Strona Główna Naruto CCG
Forum o karciance
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Fazy gry i zachowanie w Naruto CCG
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Naruto CCG Strona Główna -> Zasady Naruto CCG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mroczus
Special Jounin
Special Jounin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowiak aka Neo Konoha

PostWysłany: Czw 14:17, 12 Lip 2007    Temat postu: Fazy gry i zachowanie w Naruto CCG

Część by Chudi X
Cytat:
Fazy gry:

Deck oraz pozostałe przedmioty :

Deck :

- Musi skladać się dokładnie z 40 kart.
- Możesz w nim mieć do 25 kart Ninja.
- Możesz w nim mieć do 3 kart o takiej samej nazwie.

Mata do gry:



A - Pole nagród bitewnych - tu znajdują się nagrody, które zdobywasz podczas gry.
B - Pole Decku.
C - Sterefa kart zdiscardowanych - Tutaj znajdują sie wszystkie karty zdiscardowane w jakiś sposób.
D - Strefa chakry - Tutaj znajduje sie chakra(karty) potrzeban do użycia Jutsu. Wszystkie karty Misji i Jutsu po użyciu są kładzione tutaj.
E - Wioska - Miejsce gdzie kładzie się karty : Ninja, Klientów oraz Pernamentne Karty Misji
F - Wskaźnik tur - Miejsce gdzie pokazywana jest ilość twoich tur. Na początku wynosi 0 i wzrasta o 1 po zakończeniu tury atakującego.
G - Strefa walki - Miejsce gdzie Teamy są wysyłane aby walczyć z przeciwnikiem.
H - Przebieg gry - Pokazuje jakie fazy pojawiają się w grze oraz ich kolejność.

Znacznik tur i moneta ostrza ninja :

Każdy gracz musi posiadać zancznik tur i moneta ostrza ninja. Dolączone są one do starterów. Jeśli zostaną zgubione należy je zastąpić czym innym.

Przygotowania :

- Połóż mate do gry na polu, umieść twój deck w odpowiedni miejscu i ustaw swój znacznik tur na 0.
- Przetasuj swój deck oraz deck przeciwnika.
- Zadecydujcie kto gra zaczyna pierwszy (papier-nożyce-kamień itp).
- Pociągnij 6 kart z twojego deck'u. Jeśli karty Ci nie odpowiadają możesz zrobić redraw.

Zasady redrawu :

- Wtasuj karty do decku i daj go przetasować przeciwnikowi.
- Pociągnij 5 karty.
- Jeśli nadal twierdzisz, że masz złe karty możesz ostatni raz zrobić redraw tylko teraz ciągniesz 4 karty.

Jeśli przygotowania są już zakończone można zaczynac grę.

Przebieg rozgrywki :

- Tury gracza perwszego i drugiego zmnieniają się alternatywnie w czasie gry.
- Gracz, który prowadzi rozgrywke nazywa się "atakującym" natomiast drugi gracz nazywa się "blokującym".
- Tylko gracz atakujący może atakować.
- Gracz blokujący może bronić się przed atakami.

Jak wygrać :

- Jeśli gracz zdobędzie 10 nagród wygrywa.
- Jeśli obydwaj gracze zdobyli 10 nagród gracz atakujący wygrywa.
- Jeśli przeciwnikowi skończy się deck.
- Jeśli obydwaj gracze nie mają kart w decku gracz atakujący przegrywa.

Start Phase :

- Pociągnij karte z góry decku i dodaj ją do kart na ręce.

Mission Phase :

1. Zwerbowanie Ninja

Gracz może zagrać kartę ninja z ręki i umieścić ją w swojej wiosce (miejsce na macie).
Zasady zagrania :

- Możesz zagrać tylko jedną kartę na turę.
- Nie możesz mieć dwóch kart o takiej samej nazwie w wiosce.
- Jeśli przeciwnik posiada u siebie na polu kartę o takiej samej nazwie jaką posiada karta, którą chcesz wezwać możesz to zrobić.
- Koszt wprowadzenia musi być mniejszy lub równy ilości tur gracza, które minęły oznaczonych przez znacznik tur
- Jeśli zagrywasz kartę o koszcie kart z ręki 1 lub większym musisz wysłać odpowiednią ilość kart z takim samym symbolem jaki posiada karta ninja do strefy chakry.
- Zagrywana karta jest kładziona w pozycji pionowej.

2. Zagranie karty Misji

Gracz może użyć karty misji z ręki.
Zasady zagrania :

- Można zagrać tylko jedną karte misji na turę.
- Koszt wprowadzenia musi być mniejszy lub równy ilości tur gracza, które minęły oznaczonych przez
znacznik tur.
- Jeśli karta posiada specyficzny cel gracz musi go wskazać aby ją zagrać. Jeśli nie zrobi tego nie może zagrać tej karty.
- Po użyciu karty misji kładzie się ją w strefie chakry.
- Jeśli zagrywasz karte o koszcie kart z ręki 1 lub większym musisz wysłać odpowiednią ilość kart z takim samym symbolem jaki posiada karta misji do strefy chakry.

3. Zwiększenie Chakry

Gracz może wysłać karty z ręki bezpośrednio do strefy Chakry. To zagranie nazywamy "Zwiększenie Chakry".
Zasady zagrania :

- Nie ma limitu kart, które gracz może wysłać do strefy chakry podczas jednej tury.
- Efekty kart wysyłanych do strefy chakry nie aktywują się.
- Karty wysłane do tej strefy są nazywane chakrą.
- Użyte karty Misji i Jutsu są wysyłane do tej strefy.

4. Zwerbowanie klienta.

Gracz może zagrać kartę klienta z ręki i umieścić ją w swojej wiosce (miejsce na macie).
Zasady zagrania :

- Możesz zagrać tylko jedną kartę na turę.
- Każdy gracz może mieć tylko jedną kartę klienta w grze.
- Koszt wprowadzenia musi być mniejszy lub równy ilości tur gracza, które minęły oznaczonych przez
znacznik tur.
- Jeśli zagrywasz kartę o koszcie kart z ręki 1 lub większym musisz wysłać odpowiednią ilość kart z takim samym symbolem jaki posiada karta klienta do strefy chakry.
- Zagranie karty klienta nie jest liczone jako zagranie karty ninja.

Organization Phase :

Tworzenie drużyny

Gracz może z Ninja znajdujących się w jego wiosce stworzyć drużyne.
Zasady tworzenia drużyny :

- Drużyna może składać się z 1 do 3 Ninja.
- Nie ma limitów co do ilości stworzonych drużyn.
- Wszyscy Nnja w wiosce muszą być połączeni w drużyny (Przykład : W wiosce mamy 4 Ninja można z nich stworzyć: 4 drużyny po 1 Ninja, 2 drużyny po 2 Ninja oraz 1 drużyne z jednym Ninja lub jedną drużyne z 3 Ninja i 1 drużyne z 1 Ninja)
- Sklady drużyn nie mogą zostać zmienione do następnego Organization Phase.

Gracz, który zaczynał jako pierwszy musi zakończyć tutaj swoją ture.


Battle Phase:

1.Wysłanie drużyny do ataku
Gracz atakujący może wysłąć swoja/e drużynę/y do walki.Aby wysłać ją/e do walki gracz musi przesunąć ją/e na Battlefield(pole walki).
Gracz atakujący może także nie atakować i nie wysyłać drużyn/y.

Gracz atakujący wysyła swoją/e drużynę/y nastepującymi czynnościami:
-Decyduje które ruzyny są wysyłane.Grazc atakująćy może wysłać DO 3 drużyn na turę.Może również nie wysyłać żadnej.
-Wybiera ninję "głównego" w każdej druzynie.pozostali ninja są "tylnimi"(tak wychodzi z tłumaczenia no co?) ninja i są kładzione za ninja "głównym".Jeśli drużyna składa się z jednego ninjy en ninja jest traktowany jako "główny".
Te ustawienia nie mogą być zmienione podczas tej tury.


2.Wysyłanie drużyn blokujących

Gracz blokująćy może wysłać swoje drużyny na Battlefield aby zablokowały drużynę/y przeciwnika.
Gracz blokujący może również nie wysyłąć żadnej drużyny do zablokowania drużyn przeciwnika.

Gracz blokujący wysyła drużyny/e do blokowania następujący mi czynnościami:
-Decyduje które drużyny wysyła.Może wysłać do tylu drużyn ile wysłał przeciwnik do ataku ale nie może przekroczyć tej liczby.
-Decyduje która druzyna blokuje którą druzynę.Drużyna nie może blokować więcej niż jedną druzynę przeciwnika.
-Wybiera ninję "głównego" w każdej druzynie.pozostali ninja są "tylnimi" ninja i są kładzione za ninja "głównym".Jeśli drużyna składa się z jednego ninjy en ninja jest traktowany jako "główny".
Te ustawienia nie mogą być zmienione podczas tej tury.
Kiedy drużyna atakująca jest blokowana prez drużynę blokującą te dwie drużyny uważane są za walczące.
Drużyna atakująca która nie jest blokowana jest drużyną "niewalczącą".
Ninja nie wysyłane do walki są zwane "zostałymi ninja" podczas tej tury.
3.Wymiana jutsu
Podczas wymiany jutsu gracz może użyć swojego jutsu z ręki.Kiedy jutsu zostaje użyte jest włączane w "chain" i jego efekt jest stosowany podczas "rozwiązania chainu".

JAK UŻYWAĆ KART JUTSU
kiedy używamy kart jutsu postępujemy według nastepujących reguł:
-Wybieramy uzytkownika jutsu
wybierz użytkownika jutsu spośród Ninja znajdujących się na Polu Walki.jutsu nie mogą być uzywane przez zostałych ninja czy klientów.
jutsu z wymaganiem:Ich efekty mogą być uzyte tylko przez ninja którzy mają specyficzne wymaganie tej jutsu.Wybrany Ninja może byćużytkownikiem jutsu dopóki efekt jutsu jest zadawany.
-Zadecyduj o celu jutsu
Karty jutsu z celami:Zidentyfikuj specyficzny cel dla karty jutsu.Karty jutsu bez celu:żaden cel nie musi być zaznaczony.
-Płacenie kosztu jutsu
Zdyskartuj liczbę chakry specyfikowaną jako koszt karty jutsu.Jeśli koszt jutsu zawiera oznaczony symbol zdyskartuj kartę z tym symbolem.Jeśli koszt jutsu jest numerem zdyscartuj podaną ilośc kart jakiegokolwiek symbolu.
Nie możesz zdyscartowć więcej chakry niż jest napisane w koszcie karty.
Przykład jeśli w koszcie kart jest npaisane 火 1 to musisz zdycartować jedną krtę ze znakiem 火 i jedną kartę jakiegokolwiek znaku z pola chakry do pola kart zdyscrtowanych.
Jeśli nie możesz zapłacić kosztu efekt karty nie może być uzyty.
Karty jutsu po zapłaceniu kosztu są traktowane jako "karty jutsu w użyciu".

CHAIN
Kiedy jeden ninja używa jutsu chain jest rozpoczynany.Podczas chainu inne karty jutsu mogą "wcinać się".
Poprzez ścięcie innego jutsu jego efekt jest zadawany przed pierwszą kartą.
Zasady zagrania:

-Kiedy jeden z ninjy pierwszy wykona kartę jutsu w grzę chain się rozpoczyna.

-Podczas chainu decydujesz czy chcesz zagrać kolejną kartą jutsu czy nie.Kiedy zgrywasz nową kartę jutsu którykolwiek z graza ninjy może byc użyty jako użytkownik.Jednakże jeśli gracze jednocześnie zdecydują że chcą zagrać kolejną jutsu priorytet ma ten który PRZED CHWILĄ NIE ZAGRAŁ jutsu.

-Powtórz krok poprzedni dopóki obaj gracze nie zadeklarują że nie zagrają już kartą jutsu w tym chainie.wtedy przejdź do rozwiązania jutsu.Nawet jeśli tylko jedna krat została zagrana jest to traktowane jako chain!

Rozwiązanie Chainu

Podczas rozwiązania chainu efekty kart są zadawane wodwrotnej kolejności co do zagrania.Kiedy efekt jutsu jest zadany przesuń uzyte karty jutsu do strefy chakry.
Jesli wymaganie,cel,albo efekt jest npoprawny abhy był zadany efekt nie może być i zadany i karta ląduje w polu chakry.
Koszt jutsu kart których efekt był nie zadany wraca do właściciela.
Chain może być zadany ile tylko jest razy możliwośc go wykonania.Gdy już opbaj gracze zadecydują że nie zagrają więcej chainu wymiana jutsu się kończy.

4.Showdown

Najpierw jest obliczana siłe każdej druzyny.Nastepuje to według schematu:

Siła druzyny=Atak głównego ninja + Wsparcie tylnich ninja

(jesli jest dwoch tylnich ninja to dodajemy wsparcie obu ninjy)
Jednakże jeśli walczy się na Siłe Mentalną siła drużyny wynosi:
Siła Drużyny=Łączna siła mentalna wzystkich członków drużyny.

Karty z cechą sły mentalnej pojawiająsię w boosterkach( nie wiem po co dali te info w rulebooku ale dobra-możę zachęta do kupienia boostów?)

Procedury Showdownu są inne dla walczących i nie walczących drużyn.

_____________________________________________________________
Nie walczące drużyny

Jeśli team power is 4 albo niższy zyskujesz jedną Nagrodę Bitewną.
Jesli jest 5 albo większy zyskujesz 2 Nagrody Bitewne.


Nagrody bitewne-karty z wieszku talii przeciwnika kładziemy je w polu Battle Rewards.

_____________________________________________________________
Walczące drużyny

Jeśli drużyny walczą obliczana jest różnica mięzy ich siłami.
Są 3 możliwości rozwiązań walki w naruto ccg.

Różnica między siłami walczących drużyn jest 4 albo mniejsza:
Drużyna z mniejszą siła jest pokonana główny ninja drużyny pokonanej dostaje 1 damage.

Różnica między siłami walczących drużyn jest 5 albo większa:
Druzyna o mniejszej sile jest kompletnie pokonan.główny ninja pokonanej drużyny dostaje 2 damage i każdy tylni ninja dostaje 1 damage.

Siły są równe jest remis:
Obaj główni ninja dostają 1 damage.



Obrażenia i ranni ninja


Normalnie ninja są położeni na polu pionowo (zdrowy status) ale kiedy dostają 1 damage są przekręcani do pozycjy horyzontalnej(ładnie brzmi).
Jeśli w takiej pozycji dostanie jeszcze jakieś obrażenia jest dyscartowany.
Jeśli Ninja odnosi 2 damage zostaje od razu zostaje zdyscartowany.



Kiedy ninja jest "ranny" (tj. horyzontalny) zmienia się parę rzeczy:
1.)statsy ataku i wsparcie są liczone ze statusów rannych(te na drugiej strzałce)
2.)Efekt ninjy jest negowany i nie działa.Wyjątkiem jest jeśli ninja przed efektem posiada napis Valid wtedy jego efekt działa też gdy jest ranny.
Ninja ranny może powrócic do zdrowia przez uleczenie które jest efektem działanie jakiejś innej karty.Kiedy leczysz jakiegoś ninje wraca on do pozycji pionowej.


5 powrót
Po walce wszystkie drużyny wysłane naPole wlki wracają do swojej wioski.
W tej chwili wszystkie drużyny są zostałymi ninja. Jeśli ninja zostały ranne w walce pozostają ranne w wiosce. Jeśli ninja został totalnie pokonany idzie na strefe kart zdyscartowanych.

End Phase:

1.Sprawdzanie kto wygrał

Patrzeć na sposby wygranej u góry.
UWAGA! Jeśli masz zero kart w talii i 10 Nagród wygrywasz grę bo pierwszy czynnik jest wazniejszy.

2.Sprawdzenie ręki:
Jeśli masz 7 lub więcej kart na ręce musisz zdyscartować tyle kart aby mięć ich 6 na ręce.Jeśloi masz mniej niż 6 lub 6 kart nic nie robisz.

Jeśli wygrany do tej pory nie został ogłoszony rozpoczyna się nowa tura gracz atakujący staje się graczem broniącym sią i vice-versa.

3.Zmień licznik tur
Gracz atakujący zwiększa swój wskażnik tur o 1.

niektóe teksty CapsLockiem bo są wążne co do spornych decyzji...
uff ale się napisałem....


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David-ek
Administrator



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 14:22, 12 Lip 2007    Temat postu:

Mrozus no napisales sie troche ale przynajmniej dowiedizalem sie troche rzeczy ktorych nie wiedzialem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hanoyou
Chuunin
Chuunin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 14:45, 12 Lip 2007    Temat postu:

Naprawde świetna robota, ale mam nadzieje, że spytałeś się autora o ten cytat u góry. Jednakże parę wiadomości się dowiedziałem, duże THX.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nequ
Administrator



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łeba

PostWysłany: Czw 14:58, 12 Lip 2007    Temat postu:

Tak, dzięki za pracę i spędzony czas. Na pewno każdemu forumowiczowi się to przyda Smile , oby tak dalej ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mroczus
Special Jounin
Special Jounin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowiak aka Neo Konoha

PostWysłany: Czw 15:10, 12 Lip 2007    Temat postu:

Cytat:
Naprawde świetna robota, ale mam nadzieje, że spytałeś się autora o ten cytat u góry. Jednakże parę wiadomości się dowiedziałem, duże THX.

Oczywiście że się pytalem.
Miło słyszeć że moja praca się komuś przydała Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nycki
Genin
Genin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Czw 16:16, 12 Lip 2007    Temat postu:

No i nareszcie sie nauczyłem grac poprzez ten temat Wink spoko robota

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jinchuriki
Genin
Genin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:52, 12 Lip 2007    Temat postu:

doskonała robota chyba wszystko tu zostało dokładnie opisane thx

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chwila13
Genin
Genin



Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 9:58, 16 Sie 2007    Temat postu:

Dobrze to opisałeś. Dowiedziałem się że Chain idzie w odwrotnej kolejności od rzucania Jutsu. A tego nie widziałem. Brawo za to co napisałeś i wysiłek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu_akamaru
Academy Student
Academy Student



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:23, 08 Sty 2008    Temat postu:

tez sie duzo dowiedzialem ale chcialbym wiedziec (moze to glupie pytanie ale dopiero zaczynam grac) co to jest ten klient Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mroczus
Special Jounin
Special Jounin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowiak aka Neo Konoha

PostWysłany: Śro 19:50, 09 Sty 2008    Temat postu:

klient to coś jak ninja tylko że nie walczy-taki poboczny obserwator i ma jakiś efekt zawsze.
tak na chłopski rozum żebys mógł zrozumieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu_akamaru
Academy Student
Academy Student



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:37, 11 Sty 2008    Temat postu:

do czego jest te 6 monet

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mroczus
Special Jounin
Special Jounin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowiak aka Neo Konoha

PostWysłany: Sob 12:53, 12 Sty 2008    Temat postu:

to są "monety ostrza ninja" przeczytaj jeszcze raz cały pierwszy post to się dowiesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu_akamaru
Academy Student
Academy Student



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:12, 12 Sty 2008    Temat postu:

eh przeczytalem ale co one robia bo tam tego nie znalazlem czy to jest cos w stylu dodawania ataku i wsparcia czy co???(sorry za takie glupie pytania ale od 3 dni mam starter)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mroczus
Special Jounin
Special Jounin



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowiak aka Neo Konoha

PostWysłany: Sob 15:06, 12 Sty 2008    Temat postu:

kładziemy na ninjy który wszedł z "Growthu" czyli wzrastania,rzucamy przy efektach "orzel czy reszka" itp. no po prostu jak efekt potrzebuje do wykorzystania monety to uzywa się tych. kolejny powód żeby kupić starter9pomijamy matę).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colin
Academy Student
Academy Student



Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:17, 21 Lut 2008    Temat postu:

a z kąd ściągnąć klienta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Naruto CCG Strona Główna -> Zasady Naruto CCG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin